Nyheder

Hvordan at erobre mudder med din ATV

Selv om visse former for ATV’er setup til at skubbe gennem dybe mudder, forbliver teknik til at komme til anden siden den samme. Når de passerer forhindringer som mudder, er den største risiko at få fast, hvilket betyder, at kommer til et stop. På grund af dette er hastighed din ven, selv om du kan ramme en mud hul for hurtigt. Imidlertid vil rammer mudder med hastighed normalt give dig momentum til at glide over hullet, mudder og ud på anden siden selv om dine dæk ikke greb meget. I nogle tilfælde kan du holde mindst et dæk på solid terræn, hvis det er muligt, således at din quad har noget det kan greb. Du kan gøre dette ved skrævende hjulspor og bor på det høje terræn, eller ved at efterlade et dæk ud af mudderet. Hvis mudder hul er for dybt, kan du dog tip din ATV over ind i mudder.

Nogle siger, at du skal stå på dine pløkker, når du indtaster en mudderet pit, så at du er mere parat til at reagere på det ujævne terræn. Men husk på, du kan møde en masse modstand, når du rammer mudderet, forårsager du til at komme til en nær-stop meget brat. Hvis du står, når dette sker, kan du gå til et dyk i mudderet. Selv om stående op kan arbejde for nogle mennesker, du skal være behageligt og afbalanceret nok til at være forberedt til usete sten og rødder i mudderet, samt muligheden for en næse dykke, eller pludselig fange trækkraft med gashåndtaget bred åbne.

En fejl, at mange nye ryttere gøre giver deres ATV for meget gas når de begynder at miste trækkraft. Når mudderet begynder at flyve, er mere gas ikke altid løsningen, da flyvende mudder betyder, at dine dæk ikke er gribende noget fast. Nogle gange vil et dæk, der spinning lidt langsommere gribe ind på noget, det ville bare slibe mod med flere gashåndtaget. Dette gælder især, hvis du kommer til en komplet stop i mudderet. Når at få din quad flytte igen, let gør det, da for meget gas intet betyder men svingende mudder. Men for at komme ud af de fleste steder efter kommer til et stop, nogle hjulspin er nødvendige, men mere hjulet hastighed normalt betyder ikke mere trækkraft.

Når du kommer ind i mudder, Husk på at dæk med mest vægt over dem vil være den mest sandsynlige til at få trækkraft. Så hvis din quad er to hjul drev, vil du holde nogle af din vægt over tilbage akslen, der vil drive de bageste dæk gennem glatte mudderet på overfladen og ned til noget, det kan få fat i. Flytte din vægt side til side kan også hjælpe en af dine dæk få trækkraft det skal trække dig ud af mudderet.

Fire hjul drev gør kort proces med en masse mudder, der giver to hjul drev quads en masse besvær, men fire hjul drev er på ingen måde en saliggørende løsning for dyb mudder. Nogle mudder Gruber kan være helt for dybt for en bestand setup, og en snorkel kit og udstødning forlængelse kan kun være nødvendigt at sikre, at din motor ikke sutte i en flok af mudder og snavs. For mudder dette ekstreme, fire hjul drev er en nødvendighed, og et sæt af eftermarkedet dæk med en mere aggressiv mønster vil også hjælpe trække dig ud af mudderet.

Uanset hvilken slags ATV du tage gennem mudderet, Husk på at du kun kan have et skud på at komme igennem uden at få en blår. Jo mere du ved om særlig mudder hul, jo bedre, men en erfaren rytter kan fortælle en masse om en mudderet pit af dens udseende og hvordan blød resten af sporet er. Dog, et hul, du kan komme igennem en dag kan sluge din quad efter en god regn eller kan ændre sig drastisk, når andre mennesker har redet gennem. Nøglen til sejrende mudder er at holde cool og have flere måder at få din dæk til greb i stedet for at glide.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *